Bemutatkozás PDF Nyomtatás E-mail

Hivatalos név :                  Atomerőmű SE Vitorlás Sport Club

Levelezési cím :                 7030 Paks, Gesztenyés utca 2.

Telefon :                         (+36) 75 311 000

Web :                             www.asevsc.hu

E-mail :                            Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. '; document.write( '' ); document.write( addy_text72220 ); document.write( '<\/a>' ); //--> Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

VSC történetének áttekintése :

A Paksi Atomerőmű Vállalat /PAV/ 1976. évi megalakulásakor, a vállalat közgazdasági igazgatóhelyettese Lakosa József volt a vitorlázás első patrónusa.  Megalakulásakor, a PAV-nak sem telephelye, sem üdülő épülete nem volt, így vitorlás eszközöknek sem volt bázisa. Annak érdekében, hogy a cég bekapcsolódjon az iparág vitorlás vérkeringésébe, már 1977-ben, 1 db kölcsönzött kalóz hajóval részt vettek. A következő évek iparági versenyein folyamatosan részt vesz az egyesület az időközben beszerzett négy Kalóz vitorlással. A résztvevők száma is gyorsan növekedett és egyre aktívabbak lettek a vitorlázást kedvelő szakosztály tagjai. A hajókat az első néhány évben a PA ZRT mai vitorlás kikötője helyén, az egykori iszapos nádas, vízterületen, horgonyon állva (!), a szabadban tároltuk. Fontos dátumokról kell itt megemlékeznünk, mivel 1983 elkezdődik Balatonfüreden a mai nevén REKÖ építése, 1983. december 21.-én pedig megalakul a Paksi Atomerőmű Sportegyesület Vitorlás Szakcsoportja 18 fő részvételével.

1984. január 15-én megszületik a levél a Magyar Vitorlás Szövetség felé az egyesület tagfelvétele érdekében.

Ezek után a hajók biztonságosabb elhelyezésében, lényeges változások történtek, mivel elkészült a mai kikötő helyén az első stég. A hajókat az igénybevételüket követően a vízből kiemelve, saját sólya kocsijukon az időközben elkészült üdülő épületbe kellett átszállítani, az ott kialakított tároló helyre.

 

A fejlődés következő fontos lépéseként megtörténtek az első nagyhajó beszerzések, B21 illetve a CNSO típusokból. Ezen hajók elhelyezését tárolását szerződés alapján a BME kikötőjében sikerül megoldani, így az 1985-ben az Egyesület megrendezhette a XIV. Iparági vitorlás találkozót!

Az Egyesület ebben az időszakban beindítja az utánpótlás nevelést Domboriban.

 

A Vitorlás Szakcsoport taglétszámának folyamatos növekedése mellett elkészült PA Rt. vitorlás kikötője, mai nevén Koloska - Marina, amely egy minden igényt kielégítő, kitűnő fekvésű, több mint 60 nagyhajó befogadására alkalmas kikötő, a vízparti létesítményekkel, vonzó zöldfelületekkel. Az 1992-ben a Marina méltó avatása a XXI. Iparági Vitorlás Találkozó megrendezésével történt meg. A létszám ekkora már 100 fő fölött volt, négy túrahajó, nyolc kalóz, két kadet, és négy optimist hajó állt rendelkezésre.